28.10.'20
*) Poslední verš básně Štafeta Jiřího Wolkra
Přejít na obsah
*JUBILEA*     *RECENZE* *ZPRÁVY*

Pamětní deska
Pavlu Dostálovi
byla v Olomouci odhalena padesát let poté, kdy invaze vojsk pěti ze sedmi zemí Varšavské smlouvy přervala jeho vynikající tvůrčí činost... Tvůrcem pamětní desky je Bohumil Teplý (dole na 1. snímku zleva - 19. 1. 2018). Další snímky dokreslují atmosféru odhalení desky 7 měsíců poté.
Tož vernisáž ...
Těmito dvěma slovy (jak jinak) upozornil Bob Pacholík na fb své přátele na pár fotek z vernisáže výstavy Prostějov očima Boba Pacholíka ve výstavním sále SOKA v Prostějově. Pravda, pozvánku jsem od Boba dostal. Chystal jsem se, no nevyšlo to. Moje škoda, bylo to veliké, jak je vidět z fotek Jana Čížka z facebooku (2 jsem si do článku vypůjčil) a výstavu jsem navštívil před jejím koncem a něco jsem si tam sobě a Vám nafotil. Tož díky, Bobe!
-st-
Citujeme
V posledních letech to vypadá, že skutečné osobnosti a vizionáři z digitálního průmyslu spíše mizí. I přes mohutné investice do nejrůznějších start-upů a často až zoufalé hledání nových nápadů se zdá, že na nové Gatese, Jobse nebo Briny a Page není vhodná doba. Že by se vše moc brzy poměřovalo penězi a nápady už nevznikaly taky z nadšení a zábavy, ale jen kvůli výdělku?
Josef Mika v úvodníku Doba vizionářů, CHIP, 2020, č. 2
Pokus o recenzi
VONDRUŠKA, Vlastimil: Právo první noci. Hříšní lidé Království českého. Brno, MOBA, 2019.

Kniha  mne zaujala především tím, že se kriminální příběh odehrává na Prostějovsku. Zámek Krakovec, Prostějov, Kostelec, Hvozd a další místa jsou geograficky správně popsána. A mnoho reálií tehdejší Hané a života města i vsí v druhé polovině 13. století zaujme. A trojice vyšetřovatelů - královský prokurátor Oldřich z Chlumu, panoš Ota a velitel Diviš, zde nebloudí, a mnohé zločiny zdárně vyšetří. Kdo má rád Vondruškovy příběhy, si zde počte. V klasické knize, e-knize a kdo špatně vidí, může sáhnou i po audioknize.
-st-
Budeme rádi, když nám něco napíšete

+420 602 730 421